Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Millist krediitkaarti valida?

Ma tundsin end tugevalt ära tarbijakäitumise uuringus, kus üht tarbijarühma iseloomustati koondnimetusega: "Laske mul olla". Need on inimesed, kes teevad oma valiku ratsionaalselt ning jäävad selle juurde, eelistades lühiajalist kasu toovate sooduspakkumiste vahel hüplemisele kindlustunnet ja garanteeritud kvaliteediga püsisuhet. Need inimesed sooritavad oma oste Selveris, hoiavad raha Swedbankis ja helistavad EMT-s. Mina, ühesõnaga :)

Nüüd aga tõukas mu armastatud Swedbank mind mu turvalisest "Laske mul olla" tsoonist välja, kaotades mulle ideaalselt sobinud määratud tagasimaksega Visa krediitkaardi. Ja pakkudes asemele American Express Blued, mille tingimused on "samad või isegi soodsamad kui Teie praegusel kaardil". Nojah, ongi, kui välja jätta minu jaoks olulisim - muretu kindlustunne, et sellega saab maksta praktiliselt igal pool maailmas. Isegi pangaesindaja, kellele uue pakkumise tingimuste täpsustamiseks helistasin, möönis, et AEB-l on eriti välisriikides maksevõimalused "tunduvalt piiratumad". Ja et Eestiski aktsepteerib seda vaid 84% maksekohtadest.

Seda kadunud kindlustunnet, et ma kuhugi minnes ei pea eelnevalt tegelema oma krediitkaarti kasutusvõimaluste tuvastamisega, ei kompenseeri minu jaoks ühekordne boonus 500 preemiapunkti näol ega see, et kaardil pole ühekordset 300-kroonist aastatasu, vaid kuutasu 25 krooni. Seda enam, et viimane polegi minu jaoks eelis - ma vihkan neid kontolt maha minevaid väikemakseid, sest unustan nendega arvestamise pidevalt ära ja vastavalt Murphy seadusele pole mul just sellel pisimakse päeval kontol üldse raha... Ning last, but not least - kui mu praegusel kaardil on pereliikme lisakaart aastatasuga 100 krooni, siis AEB-l kuutasuga 20 krooni ehk 240 krooni aastas.

Nii et ühesõnaga - MA EI TAHA seda AEB-d. Ja seega olen sunnitud taas sukelduma erinevate pankade krediitkaardipakkumiste maailma, et tuvastada enda jaoks sobiv uus krediitkaart. Swedbanki kaartidest sobiks minu eelistustega Visa Gold, mis sisuliselt on minu praegune kaart, kuid kullavärvi kujunduse ja pea kolm korda kõrgema aastatasuga. Nii palju ma aga kuldse kujunduse eest juurde maksta ei taha :)

Kommentaarid (13) -

  • Rein

    09.12.2009 12:44:20 | Vasta

    Swedbank üritab jah seda American Expressi juba tükk aega kõigile pähe määrida. Tegelikult on see kallim kaart, kui Visa või EuroCard ja nagu sa juba kirjutasid, kasutuskohti ka vähem. Kaupmehed ei taha seda kaarti vastu võtta, sest sellel pidid ka teenustasud suuremad olema.

  • Fre

    09.12.2009 17:50:39 | Vasta

    Täitsa nõme, sain just samasuguse kirja Swedbankist. Puudub igasugune idee, mida asemele võtta aga see AEB küll ei tundu mõistlik alternatiiv.

  • Cranberry

    09.12.2009 17:51:49 | Vasta

    Kuulun samuti Sinu poolt tabavalt kirjeldatud kliendirühma, vahega, et pangaks Danske (end. Sampo) ja sunnitud liituma Iseka-programmiga, boonusena võin öelda, et Visa-krediitkaarti ei sundinud küll keegi muutma. Miks ei lasta inimestel, kes teenustega igati rahul, samamoodi jätkata vaid iga paari aasta tagant "sunnitakse rangelt vabatahtlikult" ühinema "veelgi soodsamate" tingimustega.
    Vanas maailmas võtab asjaajamine küll tunduvalt rohkem aega, ent see eest on pank konservatiivsuse kants ja varjupaik.
    Ohkan sügavalt.
    Piret

  • Ando

    09.12.2009 19:36:05 | Vasta

    Just plaanisin panka kirjutada ja küsida "kas nii ongi"?

    just samad aspektid mis sul Smile

    Ando

  • ieska

    10.12.2009 08:33:02 | Vasta

    Mis teha, kasum tahab teenimist ja sjuukstest lasma-olen- tüüpi klientidest tahetakse lihtsalt lahti saada, et uute kampaaaniatega kasumlikke ja rohkem tarbivamaid juurde võita. No mis ta siis ei taha minutipõhilest maksta - ise süüdi! Smile

  • Kaja

    10.12.2009 08:50:27 | Vasta

    Ma otsustasin, et kasutan oma praegust kaarti (koos pereliikme lisakaardiga) nii kaua kui võimalik (ehk siis märtsi lõpuni) ja siis vaatan, mis edasi saab. See AEB ootab mind pangas veel kaks kuud ehk siis mai lõpuni, nii et viimase alternatiivina on ta olemas. Kui leian midagi muud, eks ma siis annan pangale teada, et ma seda ei soovi.
    Ieska - muidugi on panga (nagu mistahes muu äriettevõtte) eesmärk kasumit teenida ja otseselt seda ei saa neile pahaks panna. Tõttöelda olnuks ma nõus oma praeguse kaardi eest ka natuke rohkem maksma (varem oligi aastatasu 500 krooni ja polnud mingit probleemi), mulle ei meeldi just selle asendustootega pakutav määramatus. Kui mulle oleks pakutud Goldi esimesel aastal veidi soodsama aastatasuga, poleks ma kaugeltki nii häiritud olnud kui praegu.

  • Riina

    10.12.2009 11:45:48 | Vasta

    Mul sama mure. Aga eile lahendasin selle rops ära - peale natukest Swedi muude kaartidega tutvumist valisin Swedi enda Master Gold - kah 10. kp tagasimaksega, kuumaks 80 kr (ok, see on natuke rohkem kui eelmise kaardi aastamaks, aga ei tapa). Sest ma ei viitsinud ka panka vahetada. Enne küsisin Swedi personaalpanganduse kliendihaldurilt veel viisakalt (kirjeldades oma tagasihoidlikke vajadusi, mille hulka ei kuulu kindlasti meeletu reisimine jms) mis kaarti ta mulle ise soovitaks. Vastuseks sain uue copy AEB hüvedest.

  • Kaja

    10.12.2009 15:39:39 | Vasta

    Ma vaatasin seda kah, aga praegune 300 krooni vs 960 krooni aastas tundus ikka liiga järsk hüpe Smile

  • ieska

    10.12.2009 18:33:12 | Vasta

    Kasumiteenimist ei saa muidugi pahaks panna, aga kasumiahnusega on juba teine lugu.
    "Kui sa ei tarbi homme rohkem kui täna, siis pole sind kliendiks vaja" - mentaliteet lihtsalt ei sobi kõigile ja kuidagi paha on selle alusel paljudes firmades prügikastikraamiks liigituda.  

  • Tammetõru

    10.12.2009 19:25:21 | Vasta

    On 3 mõistlikku lahendust:
    1) loobu krediitkaardist;
    2) võta ilma kuu(ja aasta)tasuta vaba tagasimaksega krediitkaart, mille limiidikontole kanna raha ette kui reisima minek (ei pea maksma intressi). Sobib siis kui krediidi peal elad harva (kannatab ühekordselt intressi ära);
    3) vaba tagasimaksega kaart, kuumakse 15kr, intressivaba periood 1 kuu. Ehk peab meeles pidama palgapäeval kanda limiidikontole kulutatud raha tagasi, intress ei hakka jooksma.

    Mõistlik tundub viimane kaart. Pealegi säästab sellega teenustasus (300kr aasta vs 15kr kuu). Hanzanet ja mälu peavad palgapäeval käepärast olema.

  • Urmas

    12.12.2009 23:19:02 | Vasta

    Jama lugu tõesti, ju tuleb nende vaba tagasimaksega kaartidega tutvuma hakata. St lisavaeva hakata nägema mingisuguste lisakontodega jändamisega.

    Muide, hinnakiri väidab, et sel Bluel on 30 kroonine kuutasu.
    http://www.americanexpress.ee/est/cards_blue.html

  • Leivo

    13.12.2009 15:54:01 | Vasta

    Ja selleks, et preemiaprogrammiga liituda, tuleb veel 90 krooni välja käia.
    Tõeline "soodus"-kaart.

  • Ivo

    17.12.2009 20:52:50 | Vasta

    Krediitkaart on paljudele "Laske mul olla"-tüüpi tagasihoidlikele, kuid suhteliselt kasututele pangaklientidele pigem maksevahendiks kui lisakrediidiallikaks. Selline klient ei jää tavaliselt pangale võlgu, st. ei maksa intressi, ja see pangale ei meeldi. Seetõttu teeb pank tema elu uue kaardi pakkumisega veidi keerulisemaks ja loodab, et klient ei viitsi vaba tagasimakse kaardiga seotud lisasekeldusi ning võtab uue kaardina kasutusena Visa Gold-tüüpi krediitkaardi, kui ta Expressi kaarti ei soovi. Kõik klienditeenindajad ja personaalnõustajad on koolitatud soovitama just viimast.

Lisa kommentaar

Loading