Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Kas ja kuidas blogiga teenida?

Sain pakkumise: ma saan raha, kui oma ajaveebis aegajalt hea sõnaga ja huvitavalt teatud teemat puudutan. Sest minu blogis olevaid soovitusi (Jazz pesula, Salomoni tossud) ja antisoovitusi (hilisem kogemus Salomoni tossudega) levitatavat tutvusringkondades lausa linkidena. Ning blogid kui uus ajakirjandus olevat võimas, seni veel vähe kasutatud vahend suhtekorralduses ja turundustegevuses.

Iseenesest ahvatlev pakkumine. Põhimõtteliselt samadel alustel toimib ju ka minu diil ISC-ga: saan aegajalt testimiseks teatud asju, mis pärast mulle jäävad, ja hiljem kirjutan sellest.

Ainult et need kirjutised avaldatakse ISC kataloogis või kodulehel, mitte siin.

Selles ongi vahe.

Mina pean oma ajaveebi eelkõige endale - tähendamaks üles asju, mis mulle on tol hetkel olulised. Kui see on veel kellelegi oluline, on lisarõõm. Ajaveebi vahendusel olen saanud kolm väga toredat inimest ka päriselu-tuttavateks, mulle on tehtud kaks tööpakkumist organisatsioonidelt, kellele mu mõtteviis on meeldinud ja saanud siinkirjutatu alusel võetud kontaktist uusi andmeid oma kaugema suguvõsa kohta. Siin kirjutatu põhjal on paar inimest hakanud tegema seiklussporti, siinse keskkonna vahendusel on maha müünud oma auto ning siin oma slängisõnavara jagajad on olnud abiks mu tütre Kati vabariikliku olümpiaadi auhinnakoha saavutamisel.

Nii et kui peaksin ajaveebi pidamist kuidagi defineerima, ütleksin mina, et ajaveeb on tore lisaväärtus mu hetkel kehtivale elule. Ma ei tee siin ajakirjandust, ei aja mingit eesmärki taga ega püüa kedagi mingis suunas mõjutada.

Ja ma ei kujuta ette, et hakkaksin teenimise nimel kirjutama asjadest, mis mulle tegelikult olulised või muljetavaldavad ei ole.  Enamik asju ju ei ole - ilmselt mitte keegi ei mõtle iga päev aktiivselt ja kirega poodidele, kust ta oma sisseoste teeb, riietele, mida ta kannab, mööblile, mis teda ümbritseb, teenustele, mida ta tarbib... See lihtsalt on. Eristuvad on väga hea või väga halb kogemus või mingi uudsusemoment ja sellisel juhul kirjutan siin kindlasti ka edaspidi. Aga omal algatusel, kelleltki varjatud tasu saamata.

Aga vähemalt ühes punktis olen pakkumise tegijatega ka nõus: blogid ON võimas ja seni vähekasutatud vahend turunduses ja suhtekorralduses. Ainult et seda kasutamist tuleks teha avatult ja avalikult. Kutsuda blogijaid avalikult testgruppi või akrediteerida neid avalikult mingile üritusele, pöörduda avalikult palvega mingit protsessi jälgida ja kajastada. Muidugi on siis lausa kena ka mingit tasu pakkuda, mitte niisama tasuta teenet oodata.

Sel juhul võib blogide kaasaja olla ka enamvähem kindel, et üleskutsele reageerivad inimesed, kellele see teema on keskmisest olulisem. Nii sünnivad ka keskmisest huvitavamad ja huviäratavamad kirjutised.

Kommentaarid (9) -

  • Terje

    04.09.2006 22:07:56 | Vasta

    Ma võin täitsa ilma rahata sinu kui tunnustatud arvamusliidri blogis kiita näiteks oma põrandameister Arvit ja notar Triinu Smile.

  • Larko

    05.09.2006 00:04:24 | Vasta

    Sul on õigus igas punktis. Lisaks veel nii palju et sellise pakkumise vastu võtmine mõjuks Su usaldusväärsusele hävitavalt.

    Ise võiksin ehk teatavatel tingimustel mingisuguse koostöölepe sõlmida, ent siis peaks kaks asja enne selgeks tegema. Esiteks, et avaldan lepingu tingimused oma ajaveebis. Teiseks et kirjutan ka siis kui toode/teenus mulle ei meeldi. Kardan siiski, et sellistel tingimustel poleks kellelgi lepingu vastu huvi.

  • ritsikas

    05.09.2006 02:05:46 | Vasta

    Larko - Nooh, seda annab ju sättida. Näiteks firma X toodab 3 toodet. Nad teavad milline neist meeldib (teoreetiliselt ) Jürile, milline Marile ja milline Juhanile. Tooted jagataksegi nii ja kõik kirjutavad hea arvustuse. Kuigi näiteks toode A ei meeldi Marile ja Juhanile üldse ja nad annaks hävitava hinnagu.
    Küpsed firmad võiks muidugi konstruktiivse kriitikaga väga rahul olla.

  • Ott

    05.09.2006 14:06:06 | Vasta

    No kõiges ikka õigus ei oleSmile
    Ma ei nõustu kuidagi tossude teemaga, mitte, et ma Salomoni vänn olen ja siin nüüd mingit kaitsekõnet Salomonile pean. Asi selles, et iga hea asi ei ole mõeldud meeletule ruunamisele ehk sama oleks juhtunud ka ükskõik millise teise firma tossudega. Sarnaseid näiteid võib tuua igalt alalt.
    Tavaliselt on nii, et kui tahad suurepärast tulemust, siis ongi iga kord vaja uusi asju ehk tippudel on pea kõik ühekordne. Teie kampa võib lugeda aktiivseks tipuks, osalete paljudel võistlustel ja ekstreemsetes tingimustes. Ma vist isegi rääksin sulle loo, kuidas osad tüübid vahetavad tosse iga kuu, sest tossud ei pea õlises garaazis vastuSmile

    terv. Ott/Salomon
    ps. a muidu on sul õigusLaughing

  • Arkadi Zuk

    05.09.2006 22:44:12 | Vasta

    Mul idee! Tuleb võtta ette mõni firma ja hakata selle tooteid üle ühe postituse hirmsamal kombel sarjama. No ütleme näituseks SalomonSmile. Ja siis küsida raha sarjamise lõpetamise eest.
    ei tea kas toimiks?

  • Kaja

    06.09.2006 09:14:20 | Vasta

    Pmst vist isegi toimiks - aga läheks ilmselt väljapressimise paragrahvi alla Smile

  • Larko

    06.09.2006 10:08:45 | Vasta

    ritsikas, selline ajaveebniku narritamine ehk mõnda aega õnnestuks, kuid ma olen selles kindel, et Jüri, Mari ja Juhan peagi selle tuvastaksid ja hakaksid tooteid omavahel vahetama. Wink

  • Leivo

    08.09.2006 21:52:00 | Vasta

    Otile Salomonis:
    Me avaldasime mõlemad Kajaga meie jaoks täiesti objektiivse info.
    Ja kui lugeda samade tossude kohta ISC praktikat, siis nemad kasutavad samu tosse juba teist hooaega. Ning ruunavad neid palju enam kui meie seda suutsime teha Smile
    Ja teise firma tosse ei võtnud seepärast, et need 3D tossud pidid just kõige töökindlam valik olema selle jaoks.

Lisa kommentaar

Loading