Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Kas kliendilehtedel on veel pointi?

Sattusime eile ühel üritusel arutlema sellest, kas organisatsioonide kliendilehtedel on veel pointi või mitte. Teema jäi kuidagi kuklasse kinni ja mõtlesin veel koduski edasi, ehkki oma arust olin teema enda jaoks juba ammu selgeks mõelnud.

Kunagi tegin minagi silmade särades firma kliendilehte, aasta tagasi sai aga lõpetatud. Oleks ehk pidanud varemgi lõpetama, sest viimane pool kuni kolmveerand aastat käis asi lihtsalt inertsist.

Miks ma siis arvan, et kliendilehtede ja -ajakirjade aeg praegusel kujul on ümber saanud? (Pean siinkohal silmas selliseid asju, mida üllitatakse ajakirja kujul ning kus püütakse asja huvitavamaks tegemiseks kirjutada ka kõigest muust kui oma organisatsiooni toodetest. )

Esiteks arvan ma, et AD 2006 on organisatsioonidel juba natuke naeruväärne pingutada "oma väärtuste edastamise" ja "missiooni tutvustamise" nimel. Eriti kui seda püütakse teha mingil nö varjatud või intelligentsel moel, näiteks tutvustades oma kliendilehes mõne prominendi mõttemaailma lootuses, et kõik hea sealt ka lehe üllitanud firmale üle valgub. No ei valgu. Ja kui tahetaksegi teha üldhuviajakirja, siis tehtagu - kuid ärgu nimetatagu seda kliendileheks ega pikitagu kommertsuudistega.

Teiseks, kliendileht on ebaoperatiivne ja kohmakas. Pole mõtet ära trükkida kvartalivanuseid uudiseid püüdega klientide-lugejate maailmapilti avardada: huvilised on neid kiirematest kanalitest juba ammu näinud, mittehuviliste maailmapilti ei avarda nad tõenäoliselt ka kliendilehe abil. Infot, mida inimesteni suruda püütakse on lihtsalt niivõrd palju.

Kolmandaks, firma kommertssõnumeid (tooteid, teenuseid, kliendihüvesid) tuleb praegu inimesteni viia segmenteeritumalt. Üks ja ühine kliendileht seda aga ei võimalda ning mitut segmenteeritud versiooni teha läheks rämedalt kalliks, kui tegu on trükitud lehega. Internetilehti ja meilitsi saadetavaid asju ei saa aga liiga pikaks ajada, mõttekam on siis saata see lihtsalt konkreetne asi ilma väärtuste ja missiooni lisadeta.

Ja üle kõige meeldib mulle Petsi mõte: sul peab olema nii sigahea toode, et sinu "kliendilehte" teevad teised. Sinu toodet peab olema uhke omada ja uhke sellest kirjutada-rääkida.

Kommentaarid (9) -

  • Punane Hanrahan

    13.01.2006 10:22:34 | Vasta

    Aga kust siis kõik need inimesed tööd peavad saama, kes praegu kliendilehtede tegemisest ära elavad?

  • Kaja

    13.01.2006 11:31:49 | Vasta

    Hmm, jah, tõepoolest - mida teevad arvutite ajastul inimesed, kelle töö oli toota mehaanilisi kirjutusmasinaid?

  • Eppppp

    13.01.2006 18:42:08 | Vasta

    Lisaks juba su mainitud punktidele - internetikeskkonnas tegutsemine on ka palju loodussõbralikum kui need klantspaberil kliendilehed-ajakirjad.

  • Maila

    13.01.2006 21:01:54 | Vasta

    Ei ole neid vaja tõesti. Tohutul hulgal kriitpaberil prügi, mida keegi ei loe niikuinii.

  • L@SSIE

    13.01.2006 22:47:21 | Vasta

    Kliendilehed on minu jaoks rämpsu tootmine. Kui veel EMT klient olin, siis viskasin selle kohe peale kättesaamist minema ilma sisse vaatamata. Vetsus kasutada ei saa, ahjus ei põle, vanapaberiks ei kõlba.
    Maha tuleks selliste asjade tekitajad lasta.

  • kaur

    16.01.2006 00:18:14 | Vasta

    karmid hinnangud teil, kodanikud. ja kitsarinnalised, ytleks ma ka.

    kaja, pane oma veebipäevikule nimeks "kajaveeb"? Smile

  • kajakas

    18.01.2006 13:51:24 | Vasta

    aga mina olen see juhm, keda huvitavad klinedilehed. Nt Kaubamaja oma ja Tele2 oma ka.
    samas olin ebameeldivalt ülatunud kui nägin aasta lõpus Selveri kliendilehte, mida jaotati mingitele klientidele tasuta (mina ei saanud, ema sai - mõlemad oleme partnerkaardi omanikud) ja poes müüdi 20.- ga. Absurd maksta peale reklaamile.

  • Külaline1

    25.06.2007 16:21:48 | Vasta

    Kaubamaja kliendileht on rohkem nagu tellimata naisteajakiri kui kliendileht - nad on selle hästi realiseerinud, aga eks nad maksavad selle eest ka uhkelt!

    Aga mis puudutab üldisemalt, siis küsiksin, Kaja, Sinu kommentaari B2B Marketingi poolt esitletud värskele uuringule, kus väidetakse, et Ameerikamaal väidab üha suurem hulk B2B turundajaid, et kliendilehtede osakaal ja väärtus nende turundusmixis on tõusnud ja hindavad tõusu tulevikuks veelgi.

    Ma üritan vaadata kõrvale sellest, et uuringut on muuhulgas rahastanud "Penton Custom Media" ning NXTbook media ... ja näha sellest MINGIT loogikat. Ma ise suhteliselt samal arvamusel, et mõistliku raha eest annab ikka head ja sisukat "trükitud" lehte teha ... B2B puhul alati veel see küsimus ka, et kui leht läheb firma üldaadressile, siis kui suur on tõenäosus, et otsustajad seda üldse näevad ...

    Huvitav, kas see ongi väga kallutatud uuring või ameerikamaal on lihtsalt sedavõrd erinev teema nende kliendilehtedega ...

  • Kaja

    25.06.2007 16:32:34 | Vasta

    Esimese asjana peaks ilmselt selgeks tegema, mida selles uuringus "B2B kliendilehe" all silmas peetakse. Kui see on uute kaupade/teenuste põhjalik ja huvitav tutvustus suunitlusega teise firma ostujuhile, siis on sel kindlasti pointi (seesama segmenteeritud infoedastus, mida ka oma jutus puudutasin). Kui see on üldaadressile saadetav elustiiliajakiri, siis sellesse ma küll uskuda ei suuda Smile

Lisa kommentaar

Loading