Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Lollakalt lojaalne

Üha enamatel inimestel ja organisatsioonidel, kellele mul on vaja raha maksta, on konto väljaspool Hansapanka. Mis on minule kui Hansapanga kliendile tõsine põnts, sest iga ülekanne maksab 6 krooni.

Mis ülekandeid ma siis teen? Arvlemine sõprade-tuttavatega (ühised sünnipäevakingid, ürituste osalustasud  ja muud omavahelised tasaarvlemised), laste õpetajatele töövihikute ja ekskursioonide jms rahad, korterimaksud (jah, ka meie ühistu ei ole Hansapangas ja otsekorraldustki sõlmida ei saa)...Halvimal kuul läks mul teenustasudeks ligi sada krooni!

Samas olen ma selline iga organisatsiooni unistusklient, kes, olles kord oma valiku teinud, ei taha enam turul ringi vaadata. Isegi kui see valik on tehtud kogemata: kunagise ainuvalitseja Hoiupanga hoiuraamatut omanud kodanikuna koliti mind pärast pankade liitumist Hansapanka ja sinna ma jäin. No lihtsalt on kõike muud teha kui pangavahetuskuu reklaame jälgida. Ja pealegi istub kuskil sügavas sisemuses tunne, et peaks nagu ikka lojaalne olema oma teenusepakkujale. Sest ei tea, mis ootamatused mujalgi võivad ees oodata ja eks igal pool ole omad puudused. Ja väike lootus on ikka ka, et äkki mu tublidust ja ustavust märgatakse ja vähemalt kiidetakse. Minu puhul töötavad nimelt alati hästi kirjad "Täname, et olete olnud meie hea klient." Jälle olen hulk aega rahul ega mõtle teenustasudele.

Eh, jah. Eks ma vist olengi selline -lollakalt lojaalne ja kord tehtud otsuses kinni. Olin ju ka ligi viisteist aastat abielus toreda inimesega, kellega me aga üldse ei sobinud. Mõnda aega toimis vastandite tõmme, siis aga ainult tõukumine. Lahkuminek, kui mees selle lõpuks otsustavalt käsile võttis, tegi mõlemad ainult õnnelikumaks. Ja ühest oma töökohast tulin ära alles siis, kui see mind pankrottimineku eelõhtul sisuliselt lahti laskis. Muidugi sain siis kohe kordades parema töökoha, omal algatusel (või õigemini selle puudumisel) oleksin toredate kolleegide ja vahvate mälestuste nimel vanas kohas rahulolematuna edasi hingitsenud... 

Peaks ikka tõsiselt ka pangavahetuse peale mõtlema.

 

Kommentaarid (13) -

  • Oliver

    08.10.2006 21:50:41 | Vasta

    Võta lihtsalt Hanspanga kaart lisaks kõrvale, kus on koguaeg mingi summa arvete maksmiseks peal.
    Lätis näiteks aja SEB Unibanka automaati tikutulega taga ning Hansapanga automaadist sularaha välja võttes on teenustasu 35 krooni.

  • Tanza

    09.10.2006 09:27:36 | Vasta

    Väga aktuaalne teema endalgi. Mul pole asi isegi selles, et iga ülekanne maksaks 3kr, mingil arusaamatul põhjusel on mind kantud kuhugi kasutajate gruppi, kellel riigisisene makse on tasuta ja hooldustasu ka puudub aga mul on mõned tõsised etteheited panga üksikute töötajate suhtes, kes suudavad minu jaoks vägagi positiivse tekitatud üldmulje üdini nulli ajada.

  • Terje

    09.10.2006 10:52:30 | Vasta

    Ühest küljest on sul õigus, aga mõtle näiteks oma tööandja peale. Kuidas tema hoiab oma lojaalseid kiente. Või kas hoiab. Sama ilmselt pangaski.

  • Kaja

    09.10.2006 11:12:01 | Vasta

    Hoitakse küll, nagu pangaski - piisavalt head kliendid on igasugustest tasudest jm vabastatud ja nende käsi on igati hoitud. Aga mina ei ole Hansapanga jaoks piisavalt väärtuslik (mis seal salata, ei oleks ka oma tööandjale, kui eraisikust klient oleksin). Sellest mul kõik need teistesse pankadesse maksmise teenustasud jm. Kui näiteks suuremat sorti eluasemelaenu võtaksin, oleksin kohe panga silmis hoopis teisest kaalukategooriast ja teiste tingimustega Smile

  • Tupsukas

    09.10.2006 11:19:44 | Vasta

    Minagi olen viimasel ajal selle peale üha rohkem mõtlema hakanud... Olen algatanud "projekti", et maksan võimalikult palju summasid sulas (kinkide osalustasud jms). Juba põhimõtte pärast... Ja ma ei saa aru, miks ma seda juba varem pole teinud...

  • Lee

    09.10.2006 20:55:48 | Vasta

    Muide, samal lojaalsuse-teemal olen sõprade ringis korduvalt kirunud nii Hansapanka kui ka Sinu tööandjat. Esimest samal põhjusel nagu Sinagi - kõik need ülekandetasud annavad aasta lõikes kena summa. Teist sel teemal, et uusi liitujaid meelitatakse pidevalt meepotikestega, vanu aga tervitab uudis nt 3G vmt võimalustest. (No ma siuke ürgaegne, et peamiselt ainult juttu räägin.)
    Lojaalsus pikk-pikk-pikk mõlema suurorganisatsiooni puhul. Esiteks mulle meeldib lojaalne olla, teiseks olen muutusteks laisavõitu.

  • ieska

    09.10.2006 21:47:47 | Vasta

    Väikse pangaarve või väikse mobiiliarvega kliente ei taha keegi ja kuskil ei kanta pärleid kandikul. Uues kohas tuleb lihtsalt kõik need püsiklientide kottimise riukad üles leida. Lõppkokkuvõttes ei pruugigi enam kasud sees olla.
    Tegelikult olen ma ka lihtsalt laisk ja seni kui keegi väga tugevasti saba peale ei astu on arve Hansas ja mobiil EMTs Tong Aga piir on üsna lähedal, sest näe, ei lasta rahulikult lollilt lojaalne olla.

  • Fre

    09.10.2006 22:15:21 | Vasta

    Siin vist ei kõlba EMTi tümitama hakata, blogipidaja suhtes veidi ülekohtuselt isiklikuks minemine. Aga nii hirmsasti tahaks... Piir on vist juba ammu seljataga, aga õnneks ma ei tea kuidas operaatori vahetamine käima peaks Wink. Pangaga olen muuseas väga rahul, set olen sealt saanud laenu ka siis kui pole päris hästi tingimustele vastanud, st saan aru, et minu lojaalsust tunnustatakse (HP)

  • kadri

    10.10.2006 12:26:33 | Vasta

    Tegelikult on igal pool oma head ja vead. Kirjutasin oma pangakogemusest Leivole kommentaariks. Vt. http://leivo.ekstreem.ee/?ID=892&s=com
    Lojaalsus oluline teema mullegi ja alati on tore, kui seda märkab ka ettevõte, kellel oled lojaalne olnud. Vahest küll mitte kõge kasulikuma eraisikuna, aga ikkagi ustava kliendina. (oi, kui kangelaslikult see kõlab ;)). Tegelikult kipun ka nende hulka kuuluma, kes ennast juba siis paremini tunneb, kui talle saadetakse SMS või kirjake tänusõnadega. Ehk siis ka lolilt lojaalsete klubist. Smile

  • meelis

    11.10.2006 13:54:05 | Vasta

    Paratamatult meenus ilmselt klassikasse kuuluv ütlus "Rahuloelvad kliendid on enamasti lojaalsed aga Lojaalsed kliendid ei pea olema rahulolevad!!

  • godaddy

    12.10.2006 01:14:26 | Vasta

    Aru ma ei saa miks inimesed pankade m-makset ei kasuta. Elulihtne kasutada ja 0.- ülekandetasu, isegi pangast panka, ole kui väike klient tahad. Raha läheb sekndiga ühest pangast teise!!!, millest tavaülekande puhul võid ainult unistada. Väga kerge on arveldada just siukseid väikseid sünnipäevade jne rahasid, aga et max 3000.- saad üle kanda siis ei jää tegelt ükski igapäeva asi tegemata. (arveid ei saa kahjuks maksta, a need lähevad ju niikuinii otsekorraldusega).
    Ma jälle suht põhimõtte pärast ei maksa oma osasid muudmoodi kui telefoniga sõpradele, või kui maksan siis vähemalt vingumise saatel, et miks tal (pankade) m-makset pole Smile
    Pangad on küll püüdnud nagu promo teha, aga inimesteni pole suutnud toodet viia. Kui hea mõtte peale tulen, kuis see toode inimesteni viia, müün mõtte pankadele maha Smile

Lisa kommentaar

Loading