Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Mina, maksupettur

Mul on kaheksandat - jah, kaheksandat aastat eluasemelaen.

Ja igal aastal - jah, igal aastal - ütleb Maksu- ja Tolliamet, et nende andmetel on mul selle korteriga seotud eluasemelaen deklareeritud esimest korda ning nad vajavad dokumente selle sihtotstarbelise kasutamise kinnituseks, et vältida võimalikke maksupettusi.

Nii et tänavu mind absoluutselt- jah, absoluutselt - ei üllatanud, kui leidsin oma tuludeklaratsiooni infolehelt järgmise teabe:

  • Teie tuludeklaratsioon läbis automaatse kontrolli 22.02.2007
  • * Maksu- ja Tolliameti andmetel deklareerite selliste andmetega eluasemelaenu intresse esmakordselt. Soovime maksusoodustuse kohaldamiseks kontrollida Teie eluasemelaenu (-liisingu) sihtotstarbelist kasutamist. Palume Teil kontrollida deklareeritud andmete ning laenu- või liisingulepingu andmete (sh lepingu numbri) vastavust, ja vajadusel esitada uus parandatud andmetega tuludeklaratsioon. Piirkondliku maksu- ja tollikeskuse teenindusbüroo võtab vajadusel Teiega edasise tegevuse täpsustamiseks ühendust.
  • Ülaltoodud põhjustel ei ole võimalik Teile enammakstud tulumaksu viie tööpäeva jooksul tagastada. Tulumaks tagastatakse pärast deklaratsiooni kontrollimist tuludeklaratsioonil märgitud pangakontole hiljemalt 02.07.2007
  • Faksisin neile taas kord 13 lehekülge lepingut.

    Tegelikult on ju patt nuriseda, e-maksuamet pälvib igati kiidusõnu... aga no kuidas mu leping küll alati kaduma läheb? Püstitan juba teooriaid, et lepingu numbris olev 0 peab äkki tegelikult olema hoopis O-täht...Aga kuidas sel juhul need numbrid pangast minu deklaratsioonile on saanud?

    Lihtsalt raha tahaks kiiremini tagasi saada, ei muud.

    Kommentaarid (4) -

    • Andres

      12.03.2007 18:35:55 | Vasta

      hee, nn IT'inimeste juures on mingi materjali faksimine kellegile (eriti veel suures mahus ja erijuhtudel veel N>10 korduses) karjuv probleemist teavitamine. Sest tänapäeval maksab faksimine iseenesest vähe, saajal on aga märgatav kulu - vastuvõtuaeg, paber,tahm/tint. Kui MA pole just elektroonilist faksisüsteemi juurutanud.
      Enda 7nda aasta laenuga läheb küll nagu õlitatult.. pigem on varem olnud probleeme igasugu koolituskuludega. See aasta oli esmakordselt nendegagi korras, tundub et tänaseks on koolitusfirmad juba asja selgeks saanud.

    • Dmitri Jegorov

      21.06.2007 14:27:29 | Vasta

      Selles asjas peab kindlasti mingi vimka olema. Üldiselt võib probleemiks olla refinantseerimine - oluliselt suurenenud intressisumma, lepingu number on muutunud või muud rekvisiidid on teised. Aga kui aastast aastasse on kõik andmed samad, siis siin on tegu mingi kahetsusväärse tehnilise probleemiga. Palun aita meil see üles leida ja võta ühendust. Ka juhul, kui raha on juba tagastatud. Tänud juba ette. Dmitri Jegorov

    • Kaja

      22.06.2007 09:30:13 | Vasta

      Aitäh, ongi juba korras. Kusjuures osutuski, et tegu on "nulliprobleemiga" - olin lepingus (ütleme HOI21067) sisestanud ümmargusi sümboleid küll nullina, küll o-tähena - lepingu paberkoopial on selline font, et nad on täiesti ühesugused. Siinses tekstifondis on 0 ja O küll eristatavad.
      Proovisin paar korda nende ümmarguste tähendust muuta ja õnnestski leida sama kombinatsioon, mille olin sisestanud eelmisel aastal. Nüüd kirjutasin endale üles, mis peab olema null ja mis o-täht Smile
      Nii et tehniline kala oli, nagu ikka, enne arvutit.

    Lisa kommentaar

    Loading