Helistati mu 10-aastase õepoja mobiilile ning ilma et oleks ennast tutvustatud, hakati küsima, on ta üksi kodus ja millal vanemad koju tulevad.
Kõlas nagu klassikaline sissemurdmis-ettevalmistuse juhtum, nii et Martin, kes on tark poiss ja ka selliste kõnevõimaluste puhuks instrueeritud, ütles ainult seda, et praegu neid ei ole, aga varsti tulevad.
Ja siis helistas murega emale-isale - kuna aga neil parasjagu telefonid kinni, siis järgmisena minule.
Tegu ei olnud salastatud numbriga, nii et esimese asjana helistasin ärevaks tegeva kõne teinud numbrile tagasi ja küsisin, kellega tegu.
Oli TEA Kirjastuse müügiagent, kel soov müüa soodsa hinnaga raamatupaketti!!!!
Väidetavalt olid nad läbihelistatavate telefoninumbrite andmebaasi saanud mobiilioperaatori käest ja selleks, et nad enam lapse numbrile ei helistaks, tulevat pöörduda operaatori poole ja number reklaamipakkujatele edastatavatest numbribaasidest välja võtta. Suhtun sellesse jutusse mõningase pessimismiga: EMT kindlasti telefonimüügiks numbreid ei väljasta, nii et vaevalt et ka Tele2, kuhu Martini number kuulub. Tõenäoliselt oli tegu konkreetse töötaja oletusega numbrite päritolu kohta ja nad kasutavad siiski lihtsalt avalikke telefoninumbreid.
Aga kas tõesti oleks palju palutud koolitada reklaamimüüjaid puhuks, kui telefonile vastab laps? Küsimus "millal vanemad koju tulevad" ei ole ilmselgelt hea lahendus :)