Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Töist: tihedad päevad

Mu tööandja lõi ilmselt Eesti turul pretsedendi, teatades reedel plaanist minna üle minutipõhisele hinnastusele ja teisipäeval, et loobub sellest klientide vastuseisu tõttu.

Mitmed on nimetanud, et viimane otsus oli rumal. Et kui halb uudis oli kord juba edastatud, tulnuks selle juurde ka jääda. The damage is done,  tuleb lihtsalt oodata kära vaibumist ja plaanitu ellu viia. Ja et loobumisega seadis firma end rumalasse olukorda, tunnistades sellega, et esimene samm oli vale.

Mina siiski nii ei arva. Vastupidi, minu lugupidamine meie juhatusele viimase julge otsuse vastuvõtmise eest. See ei olnud minu otsus selles mõttes, et mina oleksin selle ettepaneku teinud (ka seda on paljud millegipärast küsinud), kuid see oli minu otsus selles mõttes, et toetan seda igati.

Miks selline otsus sündis? Kui nüüd ajas tagasi vaadata, siis muidugi oli juba seda kavatsedes teada, et plaan minutipõhisele maksustamisele üle minna klientidele ei meeldi ning meedia meid tugevasti sarjab. Olime sellega arvestanud. Olime arvestanud ka teatud (päris suure) lahkujate hulgaga.

Millega me aga arvestanud ei olnud, oli NII tugev üldise rahulolematuse laine, mis nüüd igal pool tekkis. Kusjuures tegelike lahkujate hulk oli neil esimestel päevadel täiesti prognoosi piires, isegi mõningase ruumiga. Muidugi võinuks mõelda, nagu ametikaaslane Janek (Powerhouse & Elisa) oma artiklis soovitas: mis on üks meediakära mõnesaja miljoni kõrval. Aga samas - see üldine rahulolematus näitas siiski seda, et isegi kui kliendid muudatuse alla neelavad (ehk oleks see ehk tõesti nii läinud, nagu Wolli irooniliselt prognoosis) on see olemuslikult neile NIIVÕRD vastumeelt, et midagi head sellest ei tule. Nii tugevat emotsiooni ei unustata.

Minu meelest näitab see inimese tugevust, kui ta suudab tehtud viga tunnistada. Ehk näitab see ka firma tugevust, kui julgetakse vale otsus ümber muuta? Kerge see loomulikult ei ole, sest kes meist ikka armastab omaks võtta, et mina eksisin ja sinul oli õigus. Nagu ütleb Parasiil, kelle blogi ätituud mulle muide hirmsasti meeldib: "Väga julge samm, palju mune nõuab selline vea tunnistamine."

Nii et mina arvan, et firma käitus nii nagu pidi, võttes arvesse klientide tagasisidet ja tehes oma otsused sellega arvestades. Isegi kui see mu ametikaaslaste meelest suhtekorralduslikult halb oli, oli see õige tegu.

Kommentaarid (8) -

  • KajaT

    04.12.2007 23:46:44 | Vasta

    suhtekorralduslikult oli see õige samm, et vale otsus tagasi võeti.
    loe pikemalt mu suhtekorraldusé blogist.

  • laborihiir

    05.12.2007 01:01:40 | Vasta

    ja mina sain suurepärase kodutöö teemaSmile

  • n

    05.12.2007 10:13:35 | Vasta

    Üks firma ei saa käituda ainult ajakirjanduse ja avalikkuse arvamusest lähtuvalt. Kurb, et Eestis aina enam seda arvatakse, et nii peaks.

  • tegija

    05.12.2007 12:10:12 | Vasta

    PR-katastroof Kaja Pino, ehk see on 30ne suhtekorraldaja nimeks msni + Skypesi. Kuidas saab suhtekorraldaja sellise nalja läbi lasta ja siis hiljem lihtsalt järgmise pressikaga kõik eelnevalt öeldud tagasivõtta.

    liitun nende 30ga.

  • p

    05.12.2007 12:19:11 | Vasta

    I have a dream! Loodan, et EMT teeb nüüd ikka mingi pakkumise kõigile veel EMTs olijatele (mingi 20% vahest arvestades teiste operaatorite madalamaid hindu). Kuidas võib nii otse valetada (ja täna ikka veel), et tegu on 10-15% ja mitte 30-40% hinnatõusuga? Kui inimesed vaatavad oma arveid ja natuke arvutavad, on see vale ju kohe näha. Ok, nüüd räägite mingitest lisapakkumistest, mis kavas olid ja mida veel avalikustada ei jõutud.

    Postimees põgusalt rääkis sellest www.postimees.ee/.../298984.php
    kus kolme inimese näitel on hinnatõusudeks vastavalt 75%, 35%, 64%.

  • Kaja

    05.12.2007 12:19:37 | Vasta

    Noh, eks ma lisan selle siis ka enda MSNi ja Skype kasutajanimesse Smile Aga kummalgi puhul polnud tegu suhtekorraldusliku otsusega, kui nii võtta. Ja kui viimasel juhul on sisuliselt õige otsuse puhul tegu suhtekorralduslikult halva sammuga, las ta siis olla.

  • tibutriin

    05.12.2007 13:59:48 | Vasta

    minu meelest oli ka see teine samm - plaanist loobumine / selle muutmine ja oma vea tunnistamine - õige!
    ajakirjandus- ja suhtekorraldustudengina ütlen, et ka minu meelest näitab oma vigade tunnistamine julgust ja tugevust ning mõjub ettevõtte kuvandile avalikkuse silmis positiivselt.
    ja EMT kliendina ütlen, et kui esimese uudise peale kaalusin pärast paljusid aastaid esimest korda Elisasse kolimist, siis pärast teist uudist olen rõõmuga EMT klient edasi.

  • AP

    06.12.2007 17:16:06 | Vasta

    mina tahaks teada, mis tunne on siis kui Sinule, täiskasvanud inimesele pannakse firma poolt sellised sõnad suhu, nagu teeksid Sa Rohke Debelaki saadet. Ja siis pead oma nime alla kirjutama, et Sa mõtled ka mida ütled. Kasvõi see jutt et emt arveldusserverile meeldiks rohkem ümaramate numbritega arveldada, sekundid on "ebaotstarbekad". või siis seda et enamust inimesi muutus ei mõjuta, kuna keskmine kõne pikkus ongi 1 minut. - 7nda klassi laps juba teab, mida tähendab keskmine: seda et see koosneb näiteks numbritest 0.5; 1; 1.5 - endise arvestuse järgi oli summa 3min, uue järgi 4min.
    et siis tõesti, mis tunne on sellist "juttu" kirja panna? ok, osa teksti on Kriisemaa tsitaadiks tehtud, aga kõik PR-iga kokkupuutunud teavad et sellised tsitaadid mõtleb üldjuhul ikkagi PR osakond välja ja "kõneleja" ise heal juhul vaid loeb läbi selle enne kui välja saadetakse. Ilmselt teavad seda ka ajakirjanikud, sest nagu näha, ei pöörata kusagil Kriisemanni nimele tähelepanu, löögi saab ikka tippjuht või PR osakond.

Lisa kommentaar

Loading