Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Uus reegel liikluses: ühistranspordil on alati õigus

Kas ainult mulle tundub, et ühistransport - ehk bussid ja trollid - on hakanud üldkehtivaid liikluseeskirju pehmelt öeldes tõlgendama, räigelt öeldes eirama?

Täna hommikul kaks näidet. Estonia juures, kus trollid Vabaduse platsi poole pööravad, sõitsid kaks (!!!) trolli järjest üle ristmiku fooritulega, mis polnud enam isegi varapunane (st äsja punaseks plõksatanud), vaid teisel suunal (seal, kus ootasin mina) põles juba ammu roheline. Kuna trollid pole ka teab mis väledad liiklusvahendid, eriti pöörangutel, sain mina viimase trolli pöörava saba tagant ristmikule sõita alles siis, kui minu roheline juba vilkuma hakkas. Olin foori taga esimene auto, minu taga ootaja jäi kollaseks muutunud tule taha juba järgmist foorikäiku ootama.

Lasnamäe kanali väljasõitude ja üle kanali viiva tee ristumisel on eesõigus neil autodel, kes kanalist tulevad. See tähendab minul, kes ma kanalist üles sõites tahtsin vasakule, üle kanali viivale sillale pöörduda. Selle asemel pidin aga pöörangul tugevalt pidurdama, kuna oli näha, et otse tulev buss nr 31 (nina ees märk "Anna teed") ei kavatsegi sellest märgist hoolida ja hoogu maha võtta. Noh, vähemalt oli see bussijuht täpse käega mees ja vonkles oma pika bussi mõnesentimeetrise vahega mu auto nina eest läbi. Siiski oli see aga nii räige rikkumine, et jätsin vihaga meelde ka bussi numbri - 591 TAK - ja plaanin sellest ka Tallinna Autobussikoondisse kirjutada. Tõendada mul seda muidugi millegagi ei ole, aga ikka.

Jah, ma saan aru, et ühistranspordil on sõidugraafikud ja küllap on hakatud nendest kinnipidamist juhtidelt rangemalt nõudma. Ja et meie liikluses, kus ühissõidukitel on eraldi radasid vähe, on see raske ja ilmselt lihtsalt sunnib igal võimalusel eeskirju rikkuma. Aga siiski!!!!

Kommentaarid (5) -

  • tanza

    08.01.2008 09:24:31 | Vasta

    Enamus bemmimehi (sry aga neid sõimatakse kõige rohkem) jääb vilkuva kollasega või koguni täiesti punasega ristmikule sõitmises ühistranspordi juhtidele alla.

  • maa

    08.01.2008 10:46:41 | Vasta

    Küllap on töötajate puudus ka ühistransporti jõudnud, võetakse rooli esimene ettejuhtuv, kes üldse nõus on selle palga eest töötama. Selline asi maksab end varem või hiljem kogu ühsikonnale kätte.

  • PW

    09.01.2008 15:20:00 | Vasta

    See on juba mõnda aega nii, et ühistransport rikub räigemalt eeskirju kui rullnokad. Rullnokk ei taha tavaliselt ikkagi oma autot ära lõhkuda, aga bussijuhtidel tundub ükskõik olevat. Viimasel ajal olen märganud, et bussid/trollid ei taha oma sõidureale ära mahtuda, lauluväljaku juures Narva maanteel  oleksin peaaegu vastassuunda sõitnud, sest buss lihtsalt vajus peale. Kusjuures mul ei ole seda kohutavat hirmu, mis sunnib mõningaid juhte kõrvalrea sõidukitest kahe meetri kaugusele hoidma. Kõige hullem on see, et kui buss sul sellises olukorras lihtsalt külje maha sõidab, siis on peaaegu võimatu tõestada, kes süüdi oli. Neid erinevad ühistranspordi sigadusi võiks lõputult kirjeldada, aga vaevalt sellest mingiti kasu on.

  • ppp

    09.01.2008 19:59:56 | Vasta

    Sama käib Hullumaja ristmikul ka juba paar aastat. Pisevalt sõidavad mustamäe teedpidi minevad trollid täieliku punasega. Kui Loomaaia poolt tulla, jõuaks vabalt 2-3 autot enne ristmiku ületada rohelisega kui troll oma ristmiku ületuse lõpetab.

    See peale vajumine on ka teine ja tegelikult väga jõhker terror mida nad kaasliiklejate suhtes harrastavad.

    Huvitav kas politsei neid üldse ei kontrolli?

  • Tanel

    10.01.2008 10:28:45 | Vasta

    Tõenäoliselt eriti ei kontrolli kui just konkreetselt ei helistata, et juht purjus vms. Politseipoolse kontrolli puudumise ja LE rikkumised põhjustab üks ja seesama suur jumal: sõidugraafik.

    Ma ei viitsi täpseid numbreid otsida, kui palju on viimastel aastatel ühissõidukeid juurde tulnud ning kui palju on ühissõidukiradu ehitatud, kuid sõiduautosid on suhteliselt palju rohkem kindlasti tänavaid ummistamas. Ja bussijuhid on siis need, kes oma lubade ja nahaga riskivad, sest linnaliiklus on aeglasem ja ummistunum, busse suuremate intervallidega käima panna ei saa, sest rahvas tõstab kisa ja busse lihtsalt juurde panna ka ei saa, sest selleks loomulikult pole ju raha.
    Üks kerge protestinäide oli mõnda aega tagasi kui Falck taas peatuste vahel haaranguid hakkas tegema.. oli bussijuhte, kes sauaga vehkivast mehikesest lihtsalt mööda sõitsid, et graafikusse jääda.

    Ei ma ei õigusta bussijuhte, mind on ka korduvalt nii auto kui rattaga liigeldes teelt välja suruda üritatud. Saatsin ka kord kurja kirja. Arvata, et see on neil standardvastus: vabandame..blabla... vestleme bussijuhiga liiklusohutuse teemal.

Lisa kommentaar

Loading