Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Zara missioon

image

Üheks kõige huvitavamaks teemaks seekordsel team meetingul oli välisesineja Víctor Sáncheziu käsitletud “The Zara case” ehk siis Zara edulugu: lugu sellest, kuidas ühest väikesest Põhja-Hispaania provintsi rõivaärist kasvas ülemaailmne menukas kiirkoekett. Või õigemini mitte lugu ise, vaid selle teokstegemise meetodid.

Rõiva- ja moekaubanduses tegutsevatele inimestele pole alljärgnev kindlasti uudiseks (Kairi näiteks teadis kõiki allolevat kohe, kui sellest rääkisime), kuid mulle oli küll. Seepärast panen ka kirja. Ja muidugi lisan tõelise selfie-pildi endast oma ainsamas Zara-kleidis, pildistatud hotelli toas peegli ees Naeratus

***
Kui tavaliselt on rõivatööstustel 4 kollektsiooni (kevad, suvi, sügis, talv), siis Zaral on neid… 52. Iga nädal tulevad uued asjad.

***
Kiire tootmine ja tarneahel tähendab ka seda, et inimesed peavad poes tegema ostuotsuse kohe: kogused on väikesed ja homme, rääkimata nädala pärast, ei pruugi meeldima hakanud asja enam olla. Ei mingit kõhklemist ja järelemõtlemist, otsustada tuleb kohe. Tavaliselt otsustatakse sellistel puhkudel muidugi positiivselt.

***
Zara ei tee ka reklaami, vaid soovitused liiguvad suust suhu ning reklaamiks kasutatakse oma vaateaknaid. Poed on seepärast suurtel pea- ja moetänavatel, kõrvuti eksklusiivsete ja kallite kaubamärkidega. Inimpsühholoogia töötab ju nii: Pood X – ilus ja moekas, kuid kallis, pood Y tema kõrval – sama, nende kõrval Zara – oo, odav, aga kõrvuti moekate ja ilusatega, järelikult ka ise moekas ja ilus, ostan!

***
Ja kõige mõtlemapanevam oli minu jaoks ikkagi see, et Zaral pole missiooni päästa maailma, teha inimesi õnnelikumaks ilusate riiete kaudu vms üllalt sõnastatud eesmärki. Nad lihtsalt teevad seda, mida oskavad – riideid.

Küllap peaksime kõik sellele mõtlema, kui identiteedikriis ja elu mõtte üle juurdlemised peale tulevad…

Lisa kommentaar

Loading