Kolm aastat tagasi Leivoga USA-s olles nägime ühissõidukiradadel silte, kus lisaks bussidele oli ühissõidukirajale lubatud ka Carpool. Algul ei saanud me aru, mis asi see on, aga kuna carpooli märgil toodi välja ka (osriigiti erinev) arv inimkujusid autos, siis oletasime, et carpool on ühissõidukina kasutatav auto, kus lisaks juhile on ka kaasreisijad. Kaasreisijate arv kõikus ühest kolmeni, nii et mitmel pool saime meiegi kahekesi oma rendiautos istudes carpooli hüvesid nautida.
Carpooli- mõte tuleb mul aga meelde pea igal hommikul, kui lapsi kooli viies enne Solarise keskuse ette pööramist kuskil Reaalkooli kandis ühissõidukite rajale rivistun. Muidugi ei ole Eestis carpooli reeglit, aga pea igal hommikul liikluseeskirja rikkudes soovin, et oleks ja mul olekski õigus seal rajal olla.
Miks ma aga praegu sinna lähen? Sest laste mahapanemiseks keeran ma korraks Solarise ette ja teen seal väikese peatuse. Keerata saab aga parempoolselt ühissõidukirajalt - ja liikluseeskirja täpselt järgides võiksin sinna põigata alles pöörangu eel. Kui aga seal rajal seisab foori taga juba paar bussi või trolli, siis peaksin ma kõrvalrajal nende liikumahakkamist oodates asjata troppama ja otse sõita soovijaid pidurdama - pööramiskoht on ju üsna varsti foori järel. Nii ma siis otsustasingi, et kõigi jaoks sujuvam liiklus on parem variant kui minu tähttäheline eeskirjajälgimine, ja rivistun ühissõidukirajale juba enne foori.
Aga miks ma üldse oma suuri lapsi kooli viin? Ikka sellesama carpooli-idee pärast: kui ise sõidan igal hommikul autoga laste koolist mööda, on ju mõistlik minekuaegu ühildades ka lapsed autoga kooli viia, mitte sõita ise üksinda autos ja lasta lastel täita niigi hommikuses tippkoormuses ühistransporti.