Ma ei tea, miks enamik sotsiaalreklaame - alates kunagisest, nüüd kurikuulsaks saanud "Ära löö last" lapsi kohutavast kummituskarust - on kuidagi ebameeldivad ja vähemalt minu jaoks valedel alustel.
Nagu ka praegune naiste teadlikkust tõstma pidav "Juuksevähki pole olemas. Emakavähk on. Leiad aega juuksuri jaoks, leia ka arsti jaoks."
Iseenesest justkui õige sõnum. Et tuleb kontrollis käia ja mitte seda argiaskelduste tõttu muudkui edasi lükata.
Aga sisimas sügavalt vale.
Julgen väita, et naised viivitavad günekoloogilisse kontrolli minekuga mitte ajapuudusest (ehkki seda kõlbab hästi vabanduseks tuua), vaid sisimast ebamugavustundest selle protseduuri vastu. Ei ole tavalinegi günekoloogilkäik midagi mugavat, saati siis koeproovi tüki võtmise ja võimaliku ennetava kõrvetusprotseduuriga päädida võiv ettevõtmine. Lisaks sisemine ebakindlustunne võimaliku teadasaamise ees, et ongi midagi valesti. Salajane vähihirm on paljudes väga sügavalt juurdunud - lihtsam ja mugavam on mtte minna, mitte teada...
Aga praegune reklaam neid hirme ei kõneta. Räägib hoopis pinnapealse ajapuuduse-vabandusega. Olgu, võibolla on nüüd raskem ajapuudust argumendina välja tuua, ka enda jaoks, ja ühiskonna teadlikkust emakavähi olemasolust tõstab see kah kindlasti... Aga mina sellise reklaami peale kontrolli ei läheks - ehk siis käitumise muutmine jääks olemata.