Reisi plaanimine on peaaegu sama tore kui reis ise. Kui ajad asju, otsid infot, loed, paned plaane kokku...
Lõime põhimõtteliselt käed Matkaautoga, et rentida neilt Krimmi sõiduks Renault Trafic. Esimesed muljed bussi ülevaatusest ja omanikuga suhtlemisest on üdini positiivsed (ka Jüri poolt soovitud 12V pesa on taga olemas :), lõpliku kiituse ja teistele soovitamiseni (või siis mitte) jõuame reisi järel. Bussiga käib kaasas ka katuseboks, nii et asjade paigutamsega ei teki vast muret. Kliimaseadme asemel on küll tavaline külma õhu puhuja ning puudub püsikiirusehoidja, aga liiga pirtsakaks pole kah mõtet minna: 2005. aastal tegime lastega Slovakkia-reisi nii, et üheks autoks oli ilma igasuguse konditsioneeri ja kiirusehoidjata Peugeot 307. Polnud üldse hull.
Nüüd loeme reisikirju ja soovitusi, et panna kokku marsruut ja tegevused. Üks on selge: Krimmis tuleb kindlasti kaljuronida! Minul ja Leivol. Kuna kuumuse tõttu saab seda teha vaid varahommikul, ei tüüta me sellega liialt ka lapsi, kes võivad meie ronimise ajal veel rahulikult magada ;)
Mõned lingid eesti autoreisi-seltskondadelt.
http://www.aripaev.ee/2938/rpp_turism_293801.html
http://www.ekspress.ee/viewdoc/FF4031C4D2A42277C22571BB0070CF2A
http://uus.www.valgamaalane.ee/301006/esileht/25007819.php
http://www.aripaev.ee/2695/rpp_turism_269501.html
Ja snitti võtmiseks mõne reisibüroo programmid, mis aitavad plaanida tegevuste mahtu, vaatamisväärsuste/ekskursioonide hindu ja saada aimu nn kohustuslikust programmist.
http://www.gondvana.ee/index.php?id=81&type=98
http://www.perereisid.ee/reisikalender/Krimm/
Raha. Ukraina grivna (UAH) saab Tavidist 2,49 Eesti krooni eest. Kohapeal on kaardiga maksmisel raskusi, kindlasti peab olema sularaha. Vahetatakse nii dollareid kui eurosid ning kurss olevat soodsam kui Eestis. Samas tuleb siis ilmselt arvestada topeltvahetusega (kroonid eurodeks, eurod grivnadeks) - või vahetatakse kohapeal (vähemalt suuremates kohtades) ka Eesti krooni? Vaja uurida.
Eelarve (8 inimest 14 päevaks) on hetkeseisuga plaanitud 40K, arvestamata kodust kaasa ostetavaid sööke.
Ööbimiseks plaanime kasutada kohapealset majutusteenust (ilmselt üürime kogu kohaloldud ajaks ühe pesa ja teeme selle ümber väljasõite). Teel on mõlemal otsal vähemalt üks ööbimine ka telkides. Sõidame nii kaua kui jaksame ja jääme ööbima esimeses sobivas kohas, kui väsimus juba lõplikult võimust võtnud - ei kulutaks aega motelli otsimisele ega plaaniks teekonda nende järgi.
Sööme nii toitlustuskohtades kui ka nii, et teeme oma peatuspaigas süüa.
Üha enam tundub, et tuleb lahe reis :)