Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Nagu öö ja päev: emotsioonid auto numbrimärgi ja selle aluse hankimisel

Auto esimese numbrimärgi kaotus tõi kaasa hulgaliselt asjaajamisi.

Igaks juhuks teavitasin numbrimärgi kaotamisest politseid (juhuks kui leidja peaks hakkama sellega mingit pättust tegema), politsei leiubürood (juhuks, kui aus leidja selle sinna viib) ning Tallinna abitelefoni 1345 (juhuks, kui tänavahooldus peaks numbrimärgi leidma).

Erilist usku mul leidmisse ei olnud ning nii siirdusin kohe ka ARKi duplikaati taotlema. Riigilõiv 100 krooni – väga normaalne. Pikk järjekord, kuid kiire ja sõbralik teenindus ARKis – kah normaalne.

Kuna lisaks numbrimärgile oli kadunud ka seda hoidev plastmassalus, helistasin Mazda teenindusse, et uut saada. Kuhu mujale mina kui naissoost mazdaomanik ikka pöörduda taipasin.

“Tellime ära, vast neljapäeval võiks kätte saada,” teavitas tellimuste vastuvõtja teisel pool toru. “Maksab 500… ei, valesti vaatasin, umbes 660 krooni.” Või oli see summa nüüd 680, ma enam täpselt ei mäleta, sest olin ühtviisi jahmunud nii ajast kui hinnast. Ajast veel kõige ebameeldivamalt, sest olin just andnud ARKis allkirja teadlikkuse kohta, et kuni uue numbrimärgi paigaldamiseni ei tohi ma autoga sõita. Oli esmaspäev.

“Kas ma kuskilt mujalt seda alust ei saa, kust kiiremini kätte saaksin?”

“Ei, ma ei usu. Tegu peab ikka olema originaalvaruosaga, muud ei pruugi teie autole sobida.”

Õnneks juhtusin oma jahmatusest mainima hetkel lähedusse sattunud kolleegile Rihole. Et ühe plastmassraami tellimine kestab kolm päeva ja maksab täiesti üle mõistuse.

“Mis asja!!! Mina suvalisse autopoodi ja osta suvaline raam! Need on kõik ühesugused! Maksab umbes kuuskümmend krooni!”

Sama kinnitas teinegi kolleeg Evelyn, kes oma eelnevas elus ise tegelnud autode turundamisega.

Neil oli täiesti õigus.

Fixuse abivalmis teenindaja käis minuga lausa auto juures vaatamas, milline raam oma kinnituste ja välimuse poolest mu autoninale kõige paremini sobib ja aitas vanast raamist maha jäänud kruvidki välja keerata, et neid uue aluse paigaldamisel korduvkasutada.

Valisime tema abiga välja musta raami, millel veel Mazda logogi peal. Maksis… 44 krooni.

Aga kuidas uus alus paika kruvida? Plaanisin Leivo abi paluda, aga koju sõites viis tee mööda Allautost ja hetkeemotsiooni toel keerasin sinna sisse. Et vaadake, selline asi oleks vaja ära teha.

“Teeme ära,” lubas Allauto abivalmis töödevastuvõtja. Võttis mu autovõtmed ja sõidutas Mazda boksi. Jõudsin vaevalt ajakirja ooteaja täiteks kätte võtta, kui ta juba võtmega tagasi oli.

“Palju ma võlgnen?” esitasin standardküsimuse.

“Mitte midagi, selline väike asi. Niisama.”

Nüüd ma olin küll pahviks löödud. Kui teenindusgurud õpetavad kliendi ootusi ületama, siis minu ootused said küll nüüd lausa universumi kõrguselt ületatud. Mitte sellepärast, et mulle kui kliendile mõnekümnekroonine kingitus tehti, vaid et üldse midagi heast südamest ja niisama tehakse. Võhivõõrale inimesele, kes pole varem üldse nende uksest sissegi astunud.

Viisin neile siis kotitäie mureleid. Tänutäheks suurepärase teeninduskogemuse ja positiivse emotsiooni eest. Ja luban endale, et olen ka omalt poolt mittetüüpiline klient (tüüpklient räägib ebameeldivast kogemusest 11 meeldivast 1 kord või kuidas see suhe oligi) ning räägin nende meeldivast üllatusest alati ja igal pool.

Mazda teeninduse tellimusest viisteist korda kallima numbrimärgi aluse osas õnnestus kah loobuda. Ütlesin ka – küll hästi viisakalt – mis ma sellest “sobib ainult originaalvaruosast alus” tüüpi soovitusest arvan. Loomulikult ei saa müügimees kliendile teist poodi soovitada, aga kliendi asjatundmatusele lootes ainusobivusest rääkida nüüd kah ei tasuks.

Kommentaarid (5) -

  • Leivo

    22.07.2009 16:01:11 | Vasta

    AllAuto loojana lõi kaasa üks mu ammune hea sõber.
    Käisin seal regulaarselt oma eelmist autot hooldamas ning neil oli alati meeldiv teenindus.

  • eduard

    22.07.2009 16:09:50 | Vasta

    Mul oli natuke aega tagasi vaja välja vahetada garantii all oleva Mazda mingi stabilisaatorvarras (?), kuid teenindusest öeldi, et originaali ei ole ja niipea ei tule ka. Soomes ka ei ole. Ainuke võimalus oli raha eest panna B- (või mis ta oligi) kategooria varuosa.
    Ma ei tea siiani, kas mul läks hästi või tõmmati väga lihtsalt nahk üle kõrvade.

  • Mairolt

    24.07.2009 14:28:39 | Vasta

    Sõidan 8-ndat aastat Mazdaga ja vähemalt poole auto hinnast remontide-hooldustena veel Mazda keskusele viinud. Auto ise pole paha, läbisõit hakkab 240000-le lähenema, aga maha kanda teda veel ei kavatse.
    Aga Mazda keskust külastasin viimase tehnohoolde aja küll viimast korda.
    Kui peale standardtöid autole järgi läksin, öeldi, et vasak esirattalaager vajab vahetamist, osa praegu sees ei ole, vaja tellida. Kehitasin õlgu: vaja, siis vaja ja tellisin ära.
    Ülejärgmisel päeval ehmatas kohe hommikust peale mind metsik kolin ees vasakul. Sõitsin otse tuttava remondimehe juurde. Selgus, et Mazda mehed olid mul ratta juures  stabilisaatorvarda poldi poollahti keeranud, et juhul kui ma keeldun laagrit vahetamast, siis olen paari päeva pärast ise hoolduses tagasi.
    Tuttav keeras poldi kinni ja sõidan siiani (oma 13000 km) probleemideta. Mazdas tellimust tühistades jäid vandesõnad käiku minemata ainult sellepärast, et mind varem teenindanud mehel oli vaba päev.
    Mairolt

  • Kaja

    24.07.2009 20:23:47 | Vasta

    Mairolt, Sinu lugu on küll jube Smile
    Aga Mazda keskuse plussiks saab kindlasti tuua selle, et nad ei ole minult teinud mitte ühtegi asja enne seda minuga kooskõlastamata. Enne oli mul Peugeot ja selle hoolduses tülitsesin pidevalt, et ma ei tahtnud, et mu klaasipesuvedeliku paaki veel 3 liitrit vedelikku kallatakse (eriti kui minu meelest oli see 3,75 liitrine paak enne nii täis olnud, et kolme liitrit sinna kuidagi poleks mahtunud). Ja et andke andeks, aga ma ei palunud kojamehi ära vahetada, nii et olge kenad ja pange mu vanad kojamehed tagasi Smile Viimase puhul peab küll jälle nende kiituseks ütlema, et sain tasuta kojameeste vahetuse, sest nad ei tahtnud enam tagasi vahetama hakata...
    Aga Mazda keskuses alati enne helistatakse ja küsitakse: selle asja võiks veel ära teha, kas teeme?

  • Aivar

    03.08.2009 00:27:22 | Vasta

    Nõme küll, kui ametlikud teenindused sigatsevad. Jätkub ikka jultumust, et plastikutüki eest küsida pea 700 EEK-i, mis maksab mujal üle 10x vähem. Pole see nende oma ka mingi orginaalvaruosa - tuleb sealtsamast, kust kõik teisedki, ainult nende firma tekst on peale trükitud. No küsinuks siis selle tüki eest 100 EEK vs poe tavahind 40-50 EEK. Isegi nad ei taipa sedagi, et kui isegi lollitavad naisterahvast, siis sellel naisterahval on ka niipalju mõistust ja suud, et kõrvalt nõu küsida või isegi suvalise supermarketi autoosakonnas uurida, mis "tavaline" numbrialus maksab.
    Selle taustal mulle tunduks iga nende pakkumine mingi asja tegemiseks kaheldava väärtusega.

    Noojah, ja see laagri- ja poldilugu on eriti räige. Ok, võibolla ka töömees unustas poldi lõpuni kinni keerata (keegi vahepeal kutsus ära või helistas), aga selliseid asju ei saa ka ära unustada, sest see on liiklusohtlik.

    Oli kunagi ühe väikelinna mitteametlik margiesindus. Kui muidu oli auto perfektses korras, siis tekkis üks väike viga, mis ka seal ära lahendati. Pärast seda aga hakkas auto millegipärast koledasti lagunema ja sai selle teeninduse püsikliendiks. Selgus aga pooljuhuslikult tõsiasi, et iga katkise asja parandamisel asendati ka midagi muud, aga mitte uue, vaid vana kulunud asja vastu. Hiljem vahest pandi selle auto algne jupp isegi tagasi.
    See auto oli ühe firma auto, kes suure tõenäosusega ei läheks mujalt abi otsima. Aga muuhulgas sattus auto ka mõne suurlinna teenindusse, kus lahendati probleem ära ja auto lagunemine lakkas kuni järgmise korrani seal. Väikelinna värk ja pandi puzzle lõpuks kokku ning võeti mingi trikiga vennad vahele. Ei maksa järele teha.

Lisa kommentaar

Loading