Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Pension pangakontole

Uuest aastast muutub pensioni kojukanne tasuliseks ning nii võtsime meiegi ette protsessi, et lasta edaspidi Memme pension pangakontole kanda. Siiamaani tõi seda talle koju kätte meie küla postiljon Tarmo.

Nüüd aga siis tuli pangateenusele üle minna, sest äärmiselt ülekohtune tundub mulle see 70-kroonine teenustasu vanade inimeste mugavuse arvelt. Meie Memm pole siinkohal muidugi näide, talle suutnuks sama mugavuse tagada juba ammu ka meie - võtta Memme kaardiga pangaautomaadist raha välja ja talle koju viia-, aga paljudel ju sellist võimalust pole... Aga olgu, ma ei hakka riiki süüdistama.

Konto Swedbankis on Memmel olemas, aga pangakaart osutus aegunuks juba kolm aastat tagasi - pole lihtsalt vaja läinud. Kuna mina olen Memme volitatud esindaja pangas, sai uus kaart tellitud probleemideta ning jõudis kenasti ka minu valitud Tallinna kontorisse, ehkki Memme kodukontor on Loksal. Küll aga tekkis probleem Memme pensioni pangakontole kandmise avaldusega.

"Kahjuks peab selle jaoks inimene ise kontorisse tulema," vabandas viisakas pangatöötaja. Ja soovitas Memme aadressi vaadates teda mitte Tallinna tuua, vaid viia lähimasse kohta Loksale. Vaatas siis Memme sünniaastat ja soovitas - justkui piinlikkust tundes, ehkki tema selles vähimalgi määral süüdi ei olnud -, et kui ei taha vanainimest  kodust välja viimisega vintsutada, siis Sotsiaalametis saab asja korda ajada lihtsalt tema poolt allkirjastatud avaldusega.

Hakkasin mina siis internetist Sotsiaalametit otsima, et vajalikku blanketti kätte saada. Tipin ootuspäraselt www.sotsiaalamet.ee - ei sobi. Proovin www.penisoniamet.ee - ei sobi. Proovin erinevaid otsinguvariante - no ei leia!  Lõpuks taipasin vaadata Sotsiaalministeeriumi haldusalasse - ja bingo! Tegu on hoopis SotsiaalKINDLUSTUSametiga, kodulehe aadressiga www.ensib.ee. No ma tõesti ei tea, kuidas leiab selle vajaliku teenuse veebis võibolla esimesi arglikke samme tegev pensionär, kes on tulnud üle kurikuulsa digitaalse lõhe ning nüüd internetist talle vajalikku infot otsib... Või on pensionärid sotsiaalvaldkonnas nii kogenud, et oskavad otsida sotsiaalkindlustust ja tulevad ensib-lühendi peale...?

Igatahes blankett oli kenasti olemas, printisin välja, täitsime ära ja Memme allkiri sai alla. Korra oli mul küll kiusatus allkirjastada dokument digitaalselt (Memmel on olemas ID-kaart, koodid ja sertifikaadid) ja panna Sotsiaalkindlsutusameti e-valmisolek proovile... aga ma siiski ei teinud seda. Esiteks poleks keegi ilmselt uskunud, et 92-aastaseks saav vanainimene ise digiallkirjastamisega toime tuleb, teiseks teen ma digiteste ainult siis, kui tulemus pole ajakriitiline ning on aega järeljahmerdada, kui e-asi mingil põhjusel ei edene. Nii et näpistasin seekord siis tööpäeva lõpust pool tunnikest ning viisin paberi kenasti Pronksi 12 kohale. Isiklikult.

Ja alates detsembrist hakkab Memm saama pensioni panka nagu moodne inimene.

 

Kommentaarid (3) -

  • Fre

    28.10.2008 14:29:15 | Vasta

    Kusjuures pole üldse kindel kas see digiallkirjastamine oleks toiminud, sest pankadel on mingid huvitavad vanusepiirangud (sic! ehk sick) digiallkirjastamisele. Nt mu edukas workaholicust ema kes saab pidevalt noid tobedaid meile teemal "Teie oletegi kuldklient" tahtis digiallkirjastada venna õppelaenu käendust ja ei saanud. Pank teatas, et see on vanainimeste (üle 60 a) kaitsmise meede, et "keegi neid ära kasutada ei saaks". Ei ole naljalugu, täitsa tõsijutt.

  • Kaja

    28.10.2008 15:16:08 | Vasta

    Piretile: ma tegelikult ei tea, kas see on juba otsustatud, aga igaks juhuks eeldan halvimat Smile
    Fre: Siin ma ei oskagi öelda muud kui... eee Smile Kaudselt saan panga mõttest aru (rumalad vanainimesed), aga see kõlab siiski tobedalt. Ja isegi solvavalt. Ja digiallkirja seaduses pole küll mingit vanuse ülempiiri Smile

Lisa kommentaar

Loading