Get a life!

Kaja kirjutab elust ja kõigest, mis selle sees on

Rabistajad mehed surevad välja

Baikali ääres hakati kord läbi mäe rongitunnelit rajama. Kaevama hakati mõlemast otsast korraga ning projekti eest vastutava Saksa inseneri arvutuste kohaselt pidid kaevajad X-päeval keskel kokku saama. Ning tsaar oli öelnud, et kui tunneli otsad teineteisest mööda lähevad, lastakse nii insener kui töölised maha.

Arusaadavalt oli noor insener selle vastutusekoorma all ülemäära pinges. Ning X-päeva eelõhtul tuli talle õnnetu mõte hakata eneserahustuseks oma algseid ja enne töö alustamist kümneid kordi kontrollitud arvutusi veel kord üle kontrollima.

Oma õuduseks nägi ta, et algsetes arvutustes oli siiski olnud viga ning tunneli otsad ei kohtu. Meeleheites haaras ta püstoli ja lasi endale sealsamas kuuli pähe, et mitte elada üle kohtupidamise häbi ning näha tema süül tapetavate tööliste hukkamist.

Järgmisel päeval, mil õnnetu inseneri laipki veel leidmata oli, varises aga tööliste hõiskamise saatel viimane kaljusein kahe tunneliotsa vahel. Algsed arvutused oli olnud õiged, viga oli sisse lipsanud viimasesse kontrollarvutusse.

Selle loo jutustas Andres eile Spordiklubi matka- ja kestvusspordi sektsiooni aastakoosolekul, kus aasta kokkuvõtte ja järgmise aasta plaanide kõrval räägiti ka lõppeva aasta huvitavamatest üritustest ja ettevõtmistest. Andres oli käinud Baikali ümbruses mägimatkal ning külastanud ka seda legendiga seotud tunnelit.

Aastakoosolek oli igas mõttes tore, sõbralik ja elamusipakkuv nagu ikka, aga see lugu jäi kuidagi eriti meelde. Sihuke moraaliga teine.

 

Kommentaarid (1) -

  • Heikki

    04.12.2006 02:24:52 | Vasta

    Siberi raudtee ehitati 1890. aastail. Venemaal oli juba 1864. aastal viidud läbi "kohtureform õige moodsail põhialuseil" (EE 8. kd, lk 913) ja Nikolai II ajal oli sisuliselt juba põhiseaduslik monarhia põhiseaduse puudumisele vaatamata - seadused olid niivõrd tasemel. Legendist on alati palju variante. Ühe, mille internetist leidsin, teeb huvitavaks rõhuasetus käänulise tunneli ehitamisele.  

    1903 год. Необходимо было построить извилистый туннель. Никто не брался за строительство. Один инженер, поставив на карту честь, совесть и слово, согласился. По его расчетам туннели, которые прокладывались одновременно с двух сторон, должны были уже сойтись. Но этого не произошло. Инженер застрелился, а через 2 часа туннели сошлись точь-в-точь. По легенде и сейчас еще ходит дух инженера и ищет ошибку, вымеряя туннели.
    http://www.kuban.ru/tourism/dnevnik/baykal.htm

    Olen ka ise nendest Baikali-äärsetest tunnelitest 1975. aastal läbi sõitnud. Käänulised olid need küll. Siis oli kõige huvitavam lugu, mida kuulsin, rongiröövidest. Raudtee käänakul, kui rong liikus aeglaselt, kinnitas rongile hüpanud mees lahtisel platvormil oleva kaubakonteineri külge trossi, mille teine ots oli maapinnal kindlalt kinni.  

Lisa kommentaar

Loading